20081116

when reality is so surreal it's difficult to stay sane.

none of your clothes look right anymore, the sun goes down before you even wake up, sometimes you spend whole days staring into pc screens and thin air and paint your nails only to remove it again right after, other nights you end up with glow stick liquid on your face, things that felt familiar and safe have become cold and distant (and vice versa) and you realize you've forgotten what it's like to be heartbroken. you almost appear to fuck things up on purpose, maybe you do. but you don't know why.

and dealing with is so less tempting than hiding in bed and pretend you never got up in the first place.


the knife - you make me like charity


photo: lars

Image and video hosting by TinyPic

31 comments:

Jenny Cindy said...

Hope you feel better soon!

Anonymous said...

dude, you took the words right out of my mouth. i couldn't have said it better. not to mention you make me like charity has been on repeat on my itunes for the past few days.

are you telepathic? i'm sincerely scared right now.

anywheredreams said...

.... amazing. I just thought the same thing. I would love to stay in bed all night, but then you are forced up every morning to face reality and meet both the sad and funny things about life.

Støyvind said...

ååååååh majaaaa kom til oss mandag og tirsadg da. jeg er hjemme. si fra ti minutter før så setter jeg på kaffen og henter fram sjokoladen

Sofie Ensby said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

aaah, jeg som alltid har trodd at den væsken var radioaktiv or summin

Anonymous said...

Det er sånt som kan skje når man bare fokuserer på seg selv og er "slightly narcissistic". (Les: Innlegg fra 1.juli)

Anonymous said...

iiiiii so agreee!! i couldn't have said it better

maja casablancas said...

jenny cindy: ups n downs, u know.
rose: oh wow. i guess most people have it like this at some point, even if it feels like your all alone. though the song thing IS scary.
anywhere...: thank you, and ^.
åhhh øyvind <3 kan jeg komme på tirsdag?
sandra2: ja. emos 4 prez
tuva: neida, jeg lever enda hvertfall.
anonym: du prater om ting du overhode ikke vet noe om, så bare hold kjeft. men props for å være obsessed nok til å huske hva jeg skrev for nesten et halvt år siden.

TWEEN CREEPS said...

greit å kritisere andre når en selv er anonym...

maja casablancas said...

internet killed dignity

Eira said...

wow, skrev du det der? det var b to the ra.

Anonymous said...

Ok, jeg skal holde kjeft. Men jeg syns du skal være litt forsiktig med hva du påstår. Du aner ikke hvem jeg er, og du aner ikke hva jeg vet.

Elle est où ma caisse? said...

beautifully written.

maja casablancas said...

eira: takk!
anonym: har jeg påstått noe som helst?
lien and roes: thank you

Dancing Vanilla Robot said...

In this time of shivering fog
and chilly winds,
How can you stand the darkness?


Fint skrevet forresten!;)

Vi Har Det Gøy said...

Maja, vi elsker deg. Savna deg igår også. Men du gikk ikke glipp av så mye. Vi var på fest hos Bloggmeier da. Ganske gøy, egentlig.

Anonymous said...

Du sa at jeg prater om ting jeg overhodet ikke vet noe om. Det er en påstand.

Anonymous said...

Anonym: Og du er gul. Det er ikke en påstand. Det er fakta.

Anonymous said...

Det er nettopp der du tar feil.

Nadine said...

Whoah, kjenner den feelingen der, heldigvis ikke i dag, men helt klart i morgen. Jævla vinterdepresjon. Alt blir slitsomt, stå opp, dra til byen, dra til skolen, kle på seg, sminke seg, osv.

Anonymous said...

wow, did you write that?
it's really beautiful. i can relate.

Katia said...

Wow, the reality in that was breathtaking.
I understand you completly..

Anonymous said...

i'm addicted to all what you said, the hungry ghost.

Anonymous said...

for english not being your first language, you have a lovely way with words.

electric feel said...

hey my dear
i tagged you
more informations on my blog

Anonymous said...

anonym: gidd å MENE noe i kommentarfeltet på en blogg. at "det er sånt som skjer når man bare fokuserer på seg selv"? i-d-i-o-t

mia said...

fyfan så sykt bra skrevet. :Ddddd

maja casablancas said...

dancing vanilla robot: yeah how can you. takk!
debvhdg: <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
anonym 1&2: blabla. jeg skjønner hvem du er og det er greit men dette er kanskje litt lavmål eller?
næd: life iz boring
anna: yes, thank you
katia: i'm so glad to hear that, really
anonymous ppl: thnx alot
electric feel: oh, im not so good with the tagging stuff.. but i'll check it out.
anonym: det å mene noe i et kommentarfelt på en blogg er vel strengt tatt poenget med kommentarfeltet på en blogg, men takk for støtten.
miagorz: aww takk

Anonymous said...

Føles ganske dumt å si at det er akkurat sånn jeg føler å blabla som alle andre før har sagt. Men shait ass. Det var utrolig bra formulert og jeg relaterte til det så utrolig!

maja casablancas said...

jeg blir aldri lei av å høre det :) tusen takk

Post a Comment